Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

11 de desembre del 2011

Font del Campaner - La Mola - Pic de l´Aguila

Ruta circular per la Calderona.
Segart-Font del Campaner-La Mola-Pic de l´Aguila-Font del Campaner-Segart.
No la teníem al calendari però al suspendre la mitja marató a la Vall de Segó on col.laborem, hem pensat eixir i fer aquesta caminada. Llàstima que sols hem aparegut els quatre senderistes de les fotos.

La Mola

Pic de l´Aguila
Més Fotos

Descripció de la ruta
Deixem el cotxe a l´entrada de Segart. Passem per la plaça de l´Ajuntament e iniciem la marxa pel carrer Sant Josep -seguim les marques del GR-.
Arriben a una paleta de direccions i agafem cap a Sant Espirit -camí asfaltat a l´esquerra de baixada-.
Continuem fins un camí de terra que ix a la nostra dreta i que ens porta a la font del Campaner.
Seguim per senda fins un collet -paleta de direccions-. Ací deixem el GR i continuem per la pista de la dreta.
Creuament de pistes. Com a referència a la nostra dreta tenim una senyal de transit "velocidad controlada por radar -30-". Atenció! Agafem un sender que naix enfront nostre de pujada -hi ha una fita i una caseta derruïda a l´esquerra-.
Travessem una xicoteta pista i continuem pel sender de pujada fins trobar una fita que marca l´eixida del  sender a l´esquerra en forta pujada en el seu inici, sols ens queda continuar-lo fins la canal de la Mola.
La canal no té dificultat tècnica, sols unes xicotetes trepades.
Dalt anem al vèrtex geodèsic i després a la Rosa dels Vents que instal.là el CEV. Ací agafem la senda de baixada.
La senda desemboca en una pista, continuem a l´esquerra i li peguen tota la volta a la Mola fins arribar novament a la senyal de transit.
Seguim la pista a la dreta i al poc agafem un sender molt marcat que ix a la nostra dreta  i que ens deixa en una pista on tornem a seguir les marques de GR.
Pal del GR. Continuem pel caminet de la dreta.
Nou pal del GR. En aquest punt deixem el GR i agafem la senda de la dreta que ens du al Pic de l'Aguila -a meitat pujada ens trobem una senda per l´esquerra que desestimen i que després la continuarem de baixada-.
Baixem del pic i continuem per la senda de la dreta fins retrobar-nos novament en el GR. El seguim a  l'esquerra -a la dreta aniriem a Sant Espirit-.
Al poc deixem el GR i agafem una senda que naix a la dreta.
En el seu inici la senda està molt marcada, però conforme ens anem endinsant es fa més espessa i en continua baixada, es denota que fa poc de temps que s´ha obert. És d´aquelles sendes que fan traure  l'instint aventurer. Ací ens hem trobat amb un alborcer i com no, hem fet una paradeta per menjar el seus encesos fruits.  (Si no volem fer aquesta senda sols ens queda continuar pel GR fins Segart).
La senda acaba en una pista que continuem a l´esquerra, estem al barranc del Xocainet.
Sols ens queda remuntar tota la pista, desestimant els ramals de la dreta,  fins arribar a la paleta de direccions del GR.
Agafem a la dreta la senda del GR a la font del Campaner i d´ací a Segart.
Duració total: 4´05 h.
Duració en moviment: 3 h.
Desnivell: + 553 m.  -554m.

Track

juanfran ha dit...

I el dinar en Serra.
¡¡In-pressionant!!
Llàstima que no hi vingera mes xent!!