Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

19 de novembre del 2012

Al voltant de la Redona -Serra Calderona-

Després d'una nit plujosa hem disfrutat d'un molt bon dia de senderisme amb el nostres amics del centre excursionista d'Albalat.
Eixida per la Serra Calderona, des d'Albalat hem pujat a la Redona per la seua cara nord fent unes boniques trescades.
Paratge de la font de la Murta

Font de la Murta

Una de les canals de la Redona

_______________________________Ruta________________________________

Albalat dels Tarongers- Muntanya de Ferrer (SL)- Font de la Murta (PR)- Barranc de la Murta- El Morró- La Redona- Barranc de les Merles (PR)- Albalat dels Tarongers.
-Recorregut: Circular.
-Distància: 11,74 km.
-Desnivell Positiu:  507m.
-Altura màxima:  429m.   -Altura mínima:  117m.
-Temps Total: 4h.     -Temps en moviment:  3h.15min.
-Dificultat: Mitja (per la trescada de pujada a la Redona).

________________________________Descripció_______________________________

Agafem la carretera que va d’Albalat dels Tarongers a Segart. Passem per baix del pont de l’autovia i fem la redona direcció Segart. Als pocs metres agafem a la dreta un camí de terra, hi ha una edificació i una explanada on aparquem els cotxes.

-Iniciem l'itinerari pel Sender Local (marca blanca i verda) que ix pel camí de terra que hi ha a la vora del xalet de dalt de l’explanada.
-El camí arriba a un cercat on veiem unes casetes de fusta, agafem la senda  que naix a l’esquerra, anem per la muntanya de Ferrer.
-Seguim el sender que es troba molt ben marcat. A la dreta contemplem primerament l'Albarda i després els penya-segats del Garbí.
-La senda desemboca a un camí que travessa per una zona de xalets fins una zona de pic-nic amb una fonteta a la vora de la carretera de Segart.
-En aquest punt deixem el SL, travessem la carretera i agafem una senda cap avall que ix a la vora d’una placa de transit que tenim enfront.
-La senda immediatament ens deixa en el camí de la Murta que seguim a la dreta, marques del PR-CV 318 (blanques i grogues).
-Continuem pel PR, el camí de terra passa per la vora d’una caseta de pedra i cara amunt ens du a la Font de la Murta.
-Seguim amunt, als pocs minuts, bifurcació de sendes, deixem el PR i ens desviem a la dreta.
-Més endavant creuem el barranc i anem a l’esquerra de pujada, remuntant tot el barranc de la Murta  -marques d’un sender local-.
-La senda desemboca a un camí que agafem a l'esquerra cap avall fins que ens trobem un pal de senyalització del PR.
-Agafem el camí a l'esquerra direcció al Morró.
-Arribem al Morró on hi ha construït un refugi d'aixopluc i on fem  una parada per esmorzar.
-Retornem al pal de senyalització i anem a l'esquerra cap a la Redona fins arribar a la seua falda, on trobem una nova senyalització.
-Deixem el PR i anem per la senda que naix a la dreta i que planejant li pega tota la volta a la Redona, desestimem les bifurcacions que ens van eixint a la dreta. Magnífiques vistes de Gilet, Sagunt i la Vall del Palància.
-Arribem a la cara nord de la Redona i la senda, seguint unes marques blanques, comença a pujar per situar-nos arrimats a les parets de la muntanya.
-A partir d'ací tenim el  tros mes tècnic de la ruta en la que cal fer algunes trescades sense massa dificultat.
-Passem per la vora de dos canals i finalment el cim.
-Baixem per la senda marcada com a PR fins el camí on es troba la senyalització des d'on hem començat la volta a la Redona.
-Anem a la dreta en descens direcció barranc de les Merles.
-Al poc ens desviem per un camí a l'esquerra seguint una nova indicació cap al Barranc i que en du a la bassa i l'aljub del Cirerer.
-El camí es torna senda que s'endinsa pel frondós barranc de le Merles.
-Arribem a la part baixa del barranc i deixem el PR que se'n va a la dreta, continuem cap avall passant entre pins per una catifa de brossa verda.
-Eixim a un camí de terra que continuem a l'esquerra, desestimem unes marques de Sender Local.
-Al moment desemboquem a un altre camí que també seguim a l'esquerra.
-Passem per unes casetes i desemboquem a la carretera de Segart.
-Sols ens queda seguir la carretera a la dreta durant un kilometre fins la redona on tenim aparcat els vehicles.

Participants del CEVS: Javier, Juanfran i Antonino.
Participants CE Albalat: José Vicente i Paco.

juanfran ha dit...

La meua primera eixida de l'any, ¡i som 4 gats! Estic molt decepcionat por la poca afluéncia de gent. Un altra vegada, també meu pensaré a la hora d'eixir!