Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

10 de febrer del 2013

Eixida Intercomarcal amb Centres de la Plana

El centres excursionistes de la Plana tenien programada per avui una exida intercomarcal per la nostra Vall de Segó.
A les nou del matí a la Font de Quart s'han donat cita membres dels Centres Excursionistes de Les Alqueries, Vila-real, Castelló, Benicassim, la SASE i la Vall de Segó, més de cinquanta senderistes.
Hem passat un bon dia de muntanya fent noves amistats i amb molt bona harmonia.
El grup a la Font de Quart

Pujada cap a la Frontera

Aljub de Perico

_______________________________Ruta________________________________
Font de Quart -PR zona Frontera: Barranc de l'Arquet- Barranc de la Murta- Salt del Cavall- Alt de la Frontera- Pista Barranc Fondo; SL part Aljubs: Camí Barranc de la Catalana- Caseta de la Retoresa- Caseta de les Gerretes- Aljub de Perico- Paratge de les Gerretes- Aljub de la Franca- Aljub de Caicó; PR: Camí d'Amorós- Camí Molí de Vent; Barranc de la Font- Font de Quart
-Recorregut: Circular.
-Distància: 17,230 km.
-Desnivell Positiu:  600 m.
-Altura màxima:  384m.       -Altura mínima:  51m.
-Temps Total: 6h. 58min.    -Temps en moviment:  5h 06 min.
-Dificultat: Mitja.

_______________________________Descripció____________________________
Eixida des de la font de Quart. La font es troba situada a escassos 200 m. al nord de la població de Quart de les Valls.

-Partim de la Font de Quart en direcció nord, seguint les marques del PR, pel camí Vereda Reial en lleugera pujada, un poc més endavant anem a l’esquerra pel camí de l’Ecoparc, el qual no deixem fins creuar-se en el barranc de l’Arquet, en el trajecte desestimem el camins que ixen a la nostra esquerra de la Frontera i de Sorrana. Seguim a la dreta pel formigonat del barranc i als 50 metres tenquem a l’esquerra per entrar al llit del BARRANC DE ROMANETES o de la MURTA.
-Marxem pel frondós barranc durant 20 minuts fins un caminet que ix a la dreta i que discorre per la vora d’uns tarongers, per immediatament agafar-ne un altre a l’esquerra de formigó i cara amunt que desemboca a un camí asfaltat. Girem a l’esquerra i als 50 metres per on baixa el barranc, prenem el camí de terra de la dreta que acaba un poc més amunt en un replà. A la nostra dreta ix la senda ascendent que transita per baix de tots els penya-segats de la Frontera fins l’últim coll pel que ens puja dalt.
–En aquesta zona cal anar amb compte, de vegades hi ha ramat brau pasturant-.
-Una vegada dalt, la senda discorre per tot el cordal, en contínues pujades i baixades, cap al SALT DEL CAVALL (Alt. 347 m.) –hi ha un mollonet de pedres-. La panoràmica és espectacular, la Serra d’Espadà, la Calderona, la Baronia i Javalambre i tot el litoral des de Castelló fins al Montgó.
-Deixem el SALT DEL CAVALL, atents a les marques, la senda continua de baixada al principi cap a la dreta, segons la nostra arribada, per seguidament tombar a l’esquerra en cerca de la pineda.
-La senda descriu un gran arc des del Salt del Cavall fins al Molló del termes (369 m.) pel qual passem després d’una bona pujada. Deixem el Molló i en la següent lloma ens trobem les restes del santuari iberroma dedicat a Liber Pater, entre oliveres, veurem alguna que altra pedra esculpida. (1)
-Travessem una xicoteta pineda i seguim la senda, en algun moment tenim dificultats per continuar les marques a conseqüència dels matolls i del tipus de terreny, anem cap a l’ALT DE LA FRONTERA que representa la màxima altitud del recorregut amb 377 metres, no es tracta d’un pic com a tal, més bé d’una lloma arredonida.
-Des d’ací comencen una forta baixada, en algun moment haurem de fer alguna xicoteta desenfilada, passem per la part de dalt de la creu blanca –que no veiem- fins arribar a la pista del BARRANC FONDO.
-Agafem la pista a l’esquerra i en creuar-se amb el BARRANC DE L’ARQUET, deixem les marques del PR i continuem les blanques i verdes del SL-dels Aljubs, en 300 m arribem al camí de Fontanelles, seguim a la dreta per immediatament continuar a l’esquerra pel camí Barranc de la Catalana, deixem de costat totes les pistes que ens van eixint a la dreta.
-De sobte el gros de la pineda s’acaba i passem a una zona de matoll i pins, en aquest punt abandonem el camí i s’enfilem cap amunt per la pista de l’esquerra que esdevé en senda i que ens du a una CASETA DE PEDRA SECA. Eixim al camí i continuem a la dreta, uns minuts més tard desestimem “camí xarretes” i dos camins privats més que es trobem a l’esquerra.
-Encreuament de camins. Deixem el camí i girem a l’esquerra per buscar l’inici de la senda que es troba en la mateixa confluència dels tres camins, enfront a una certa distància veiem una tanca metàl·lica. La senda s’endinsa en un bosc tancat de pins on trobem la CASETA DE PEDRA SECA DE LES GERRETES.
-La senda finalitza en un camí asfaltat que seguim a la dreta. Quan estem a l’altura d’una caseta el camí es fa de terra i al cap de 3 minuts a la nostra esquerra trobem l’entrada a l’ALJUB DE PERICO -veiem una caseta de pedra seca convertida en conillar-.
Retornem a la pista i continuem a l’esquerra, als 3 minuts, atents, la deixem i agafem una senda a la dreta que du a les Gerretes.
-Deixem el paratge per la senda que prossegueix per l’esquerra, desemboquem en una pista, passem per la vora d’un conillar i eixim novament al camí de les Gerretes, anem a l’esquerra.
-Deixem el camí i agafem a l’esquerra el de l’aljub de la Franca, passem per la vora d’una bassa feta de rajola i seguim a la dreta, uns minuts després deixem de banda una pista a l’esquerra, més endavant passem per la vora de la caseta dels caçadors i als 100 m. a l’esquerra trobem l’entrada a l’ALJUB DE LA FRANCA (179 m), el visitem i retornem a la senda que continua cap a l’esquerra.
-Carretera de Vorajunta. La creuem un poc a l’esquerra, agafem a la dreta un caminet de terra i seguidament la senda que naix a l’esquerra en ascens i que ens aboca a l’ALJUB DE CAICÓ, seguim i agafem el camí a l’esquerra (a la dreta hi ha una cadena que tanca el pas) durant uns 350 metres aproximadament.
-Abandonem el camí i continuem per la senda que ix a la dreta, en 3 minuts arribem a la del Racó d’Amorós, anem a l'esquerra pel camí, seguim novament les marques del PR.
-Creuem novament la carretera de Vorajunta (Quart - Torres-Torres) i anem cap al Molí de Vent.
-Quan arribem a la senda que puja al Molí, deixem el PR i continuem cap avall, passen un paratge on hi han unes taules i fem una revolta a la dreta. En la següent revolta seguim de front, deixant el camí, entre una tanca i una garrofera, entrem en el barranc de la Font cap a  a l'esquerra.
-Un poc més endavant de passar per la vora d'una casa deixem el barranc per l'esquerra, creuem un descampat i agafem un camí de terra que desemboca en un altre asfaltat. Anem a la dreta i en proper encreuament a l'esquerra fins la Font.