Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

18 d’octubre del 2020

Alfondeguilla- Barranc de l'Horcajo- Mina de Cinabri- Senda de Cantallops- Senda de Castro- L'Arquet

Ruta per la Serra d'Espadà amb un fort contrast de vegetació i paisatges.

Eixim des de la plaça Diputació -Enmig tenim una Font Aqüeducte-,on hi ha lloc per deixar els cotxes. Agafem el carrer Betxi i en l'entrada del poble anem cap a la dreta buscant les indicacions piscina i escoles.

La senda comença a la dreta per una escaleta a la vora de la porta d'entrada a l'escola. Seguim la senda que esdevé a pista, entre conreus. Arribem a un encreuament i agafem el ramal de la dreta que va més alt. La pista s'acaba prop d'una caseta i continuem per la senda que tenim enfront. Passem per les ruïnes d'uns forns de calç. La senda ens aboca a la pista del barranc de l'Horcajo que seguim a la dreta en costant ascens. Arribem quasi al final del camí i a la nostra dreta en pujada i sentit contrari al que portem, naix una senda que per dins d'un bosc de sureres ens duu als pous de Cantallops, antiga mina de cinabri.

Eixim a una pista, amb unes magnífiques vistes de la serra, pobles i litoral, continuem a l'esquerra cap amunt. En arribar a una revolta tancada, atents a un molló de pedres que ens marca l'inici de la senda de Cantallops. L'agafem i en pronunciada baixada i entre sureres ens deixa en la senda de pujada a Castro. Nosaltres continuem a la dreta, cap avall, fins a la pista de terra que ve d'Alfondeguilla.

Agafem la pista a l'esquerra i en constant ascens, passem els murallons que fa el barranc i quan la pista va en descens, descartem un ramal a l'esquerra, al poc a la nostra dreta naix una senda que al seu inici està escalonada. Com a referència en la pista tenim una paleta del parc que marca ruta 5.

Entrem al llit de la rambla, passem pel bònic congost on es troba l'Arquet i sols ens queda continuar els senyals per la senda que discorre pel riu Belcaire fins a Alfondeguilla.

La Femella -Surera-

L'Arquet

__________________________________RUTA_______________________________

Alfondeguilla-Escala junt escoles-pista-Forns de Calç- Barranc de l'Horcajo- Surera La Femella-Mina de Cinabri- pista- Senda de Cantallops- Senda de Castro- pista- l'Arquet- Alfondeguilla