Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

13 de desembre del 2020

Artana- Mina de l'Aigua- Mina del Cavall- GR36- Pista de l'Ombria- Senda a la vinya d'Asensio- Artana

Eixida per terme d'Artana, portàvem la idea de pujar al Puntal, però ens trobarem que hi havia caça de proc senglars i ens toca canviar l'itinerari, així i tot, ens va eixir una bona ruta en un dia fabulós per a la pràctica del senderisme. Vistes impressionants de Castro, de la Serra, de la Costa i del Penyagolosa des de la senda del GR36.

Iniciem la ruta al camí d'Alfondeguilla a Artana i seguim les indicacions de les mines. Primerament arribem per pista a la mina de l'Aigua i després a la del Cavall. Seguim per la senda que ix per darrere de la mina en ascens fins a empalmar en la GR36. Continuem a l'esquerra i passem pel Signe de Federo. Arribem a una paleta de direcció i deixem la GR36 i seguim la senda en descens que ens duu a la pista de l'Ombria. Passem la pista d'entrada a la senda del Cavall i seguim avall, fins un pal indicatiu que trobem a la part esquerra, on agafem la senda que va a la vinya d'Asensio. Eixim a un camí de terra i sols ens queda seguir-la fins al poble.

Vistes de Penyagolosa

Mina de l'Aigua

Vistes de Castro

__________________________________RUTA_______________________________

Artana- Camí d'Alfondeguilla- Mina de l'Aigua- Mina del Cavall- Senda- GR36-Pista de l'Ombria- Senda de la Vinya d'Asensio-Camí d'Alfondeguilla- Artana