Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

9 d’octubre del 2013

Dos dies per Sierra Nevada: el Veleta

Hem passat dos dies per "Sierra Nevada" i en el primer dia hem fet la pujada al Veleta.
Cara nord del Veleta
Vèrtex geodèsic del Veleta.
Darrere l'Alcazaba i el Mulhacen tapat per les botes
L'Alcazaba, Mulhacen, Puntal de la Caldera i Cerro de los Machos des del Veleta
Llacuna de la Caldera i Mulhacen
_____________________________Ruta________________________________
Alberg Universitari- Veleta- Refugi de la Carihuela- Refugi de la Caldera- Riu Mulhacen- Refugi de Poqueira
-Recorregut:             Lineal
-Temps moviment:  4h.46min.
-Dificultat:                 Alta

________________________________Descripció____________________________
A l’alberg Universitari arribem en cotxe per la carretera de Sierra Nevada. Aparquem e iniciem la ruta direcció cap al Veleta que distingim clarament dalt. Al pocs minuts passem pel monument a la Virgen de las Nieves i seguim la vereda que desemboca a la pista. A partir d’ací podem elegir entre continuar per la carretera o anar retallant en línia recta per les sendes que van creuant-la, seguint per moments els pals metàl·lics que marquen el toll de neu.
Arriben a la capçalera del barranc de San Juan , conegut com “las posiciones del Veleta”, es un bon mirador de les cares nord del Veleta, Cerro de los Machos, Puntal de la Caldera, Mulhacén, Alcazaba, val la pena guaitar.
Tornem a la carretera i agafem més endavant una senda que ix a l’esquerra cap a les torres del telecadira, seguim novament uns pals de neu. Passem per darrere d’una caseta que hi ha en l’última torreta i sempre en ascens, seguim cap al pic al que arribem en unes 2’30 h (sense contar parades).
Des del cim ens dirigim cap al refugi lliure de la Carihuela que tenim baix (20 minuts).
Passem a l’altra vertent i seguim per la pista que en zig-zags baixa a los Vasares del Veleta, per dirigir-se al peu del Cerro de los Machos i més endavant a los Raspones de Rio Seco.
Després de passar los Raspones de Rio Seco, podem seguir la pista  per rodejar la Loma Pelá o desviar-se per la senda que naix a l’esquerra (marques blaves) i que puja cap al Puntal de Loma Pelá, per baixar per una senda empinada a la llacuna i refugi de la Caldera que es troben a la cara oest del Mulhacén (1,25h). No convé agafar la senda en cas de mal temps.
Des d’ací sols ens queda seguir en desdens la vall del riu Mulhacén, buscant els millors passos. Cap a la cota 2550 m agafem la vereda cap a l’esquerra que ens du després de salvar una lloma al refugi de Poqueira (2500m).

Alberg Universitari
2500m
1h 15
5h 30

Els temps i les descripcions son merament orientatives i depenen de la preparació física de cadascú i de les condicions meteorològiques. Sempre es deuen consultar plànols i llibres de les rutes a realitzar.